سلامت
سلامت

كالري شمار انگور يكي از ميوه هاي شيرين و بسيار مقوي در ميان ميوه هاي ديگر است كه داراي رنگ و اندازه هاي مختلفي است.اين ميوه در روي درختي است رونده كه به دور خودش مي پيچد و بالا مي رود. اين درخت بيش از آب نياز به تكيه گاه دارد تا بتواند به رشد خودش ادامه دهد.انگور يكي از قديمي ترين ميراث هاي ايران كهن است كه خواص بسياري براي سلامتي و رفع بسيار بيماريها دارد.

 

از انواع انگورهايي كه در كشور ما عرضه ميشود يكي انگور ياقوتي است به رنگ قرمز مايل به قهوه اي با خوشه هاي نسبتا” بزرگ با دانه هاي كوچك به اندازه ي نخود كه انگورِ نوبر ميدان هاي تره بار است. همچنين كالري شمار انگور عسگري با دانه هاي سبز بيضي و نيز انگور بي دانه ي مهتي خاني، ريش بابا، ايته(دانه بزرگ هسته دار) انگور سياه، انگور پشت سبز و بنفش به نام صاحبي و انگور شكر شيراز مي توان نام برد.

 

نوعي از انگور به نام انگور معطر يا انگور گلاب در كشور الجزاير كشت مي شود كه در نوع خود بي نظير است. 

امروزه در طب درمان هاي طبيعي (نتروپت), كالري شمار انگور از رژيم هاي مختلف انگور استفاده مي كنند.

 

تركيبات شيميايي انگور:

 كليه قسمت هاي درخت انگور قابل استفاده دارويي است . 

برگ مو :داراي ساكارز ، لوولز Levulose ، اينوزيت Inosite ، مواد نشاسته اي كالري شمار انگور و تعدادي اسيدهاي آلي است

دم خوشه انگور :داراي تانن ، مواد رزيني ، تارتارات پتاسيم و اسيد هاي آلي است .

غوره ك ميوه سبز رنگ و نارس انگور است كه داراي طعم ترش مي باشد . غوره داراي اسيدهاي آلي مانند اسيد ماليك ، اسيد فرميك ، اسيد سوكسينيك Succinique Acid ، اسيد اگزاليك ، اسيد گلوكوليك Glucolique Acid و قند مي باشد .

 

انگور باعث افزايش سطوح اكسيد نيتريك در خون شده و بنابراين تشكيل لخته و در نتيجه خطر حمله قلبي را كاهش مي دهد. علاوه براين آنتي اكسيدان هاي موجود در انگور سبب كاهش اكسيداسيون كلسترول LDL، به عنوان عامل خطر اصلي تنگي عروق و بيماري هاي قلبي عروقي مي شوند. فلاوونوئيدهاي موجود در انگور و رزوراترول علاوه بر ايجاد رنگ آنتي اكسيدان هاي قدرتمندي محسوب مي شوند. كالري شمار انگور اين تركيبات با مهار اثرات مخرب راديكال هاي آزاد بر اكسيداسيون LDL و كاهش استرس اكسيداتيو و تجمع پلاكتي از شريان ها محافظت مي كنند. علاوه براين انگور با كاهش التهاب و فشارخون مي تواند به سلامت قلب و عروق كمك كند.

 

تپش قلب مصرف روزي يك ليوان آب انگور مي تواند حالت هاي تپش قلب را تسكين دهد. قبل از خواب يك ليوان آب حاوي يك قاشق غذاخوري عسل و نصف ليوان آب ليمو بخوريد. مصرف ميوه و سبزي تازه را بالا ببريد. كالري شمار انگور فعاليت هاي جسمي مانند شنا، دوچرخه سواري و… را به برنامه روزانه خود اضافه كنيد تا قلب سالمي داشته باشيد. از مصرف نوشيدني هاي كافئين دار بپرهيزيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كالري شمار،
موضوع: كالري شمار
[ ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۱۶:۱۶ ] [ سلامت ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 18
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 393
چت باکس
موضوعات وب
آرشيو مطالب
امکانات وب