سلامت
سلامت

كالري شمار آجيل يكي از تنقلاتي كه در ايام عيد بسيار مصرف مي‌شود آجيل است. در ديد و بازديدهاي هر روزه، حتما مقدار قابل توجهي آجيل هم نوش جان مي‌كنيد. اما خوب است نكاتي در مورد آجيل و فوايد آن هم بدانيد.

 

مصرف آجيل به عنوان بخشي از يك رژيم غذايي سالم و متعادل، براي حفظ سلامت قلب بسيار مفيد است. در حقيقت مصرف گردو، بادام و ساير مغزها باعث كاهش كلسترول خون مي‌شود و از آنجا كه شرايط نگهداري و حمل كالري شمار آجيل به محل كار يا مدرسه نيز بسيار راحت است، مي‌توان به عنوان ميان‌وعده‌اي مغذي نيز از آنها استفاده كرد.

 

 

مطالعات در اين زمينه نشان مي‌دهد در افرادي كه از كالري شمار آجيل به عنوان يك رژيم غذايي براي سلامت قلب استفاده مي‌كنند، ميزان كلسترول مضر خون كاهش مي‌يابد. خوب است بدانيد بالا بودن ميزان اين نوع كلسترول در خون از دلايل اصلي بيماري‌هاي قلبي است.

 

همچنين با مصرف مناسب اين مغزها مي‌توان از ايجاد لخته‌هاي خوني جلوگيري و از بروز حمله‌هاي قلبي نيز پيشگيري كرد.

 

البته تمام اين موارد به عنوان يك پيشنهاد مطرح شده و هنوز صددرصد ثابت نشده‌اند.

 

 

البته بسته به نوع آجيل، اين موضوع فرق مي‌كند؛ محققان بر اين عقيده‌اند كه بيشتر انواع آجيل داراي مواد زير هستند كه موادي مفيد براي سلامت قلب مي‌باشند.

 

چربي غيراشباع: هنوز دليل اصلي اين مطلب مشخص نشده اما معلوم شده است كه چربي مفيد موجود در آجيل سطح كلسترول مضر خون را كاهش مي‌دهد.

 

اسيدهاي چرب امگا3: بسياري از آجيل‌ها داراي ميزان خوبي از اسيدهاي كالري شمار آجيل چرب امگا 3 هستند. امگا3 از انواع مفيد اسيدهاي چرب است كه به سلامت قلب كمك مي‌كند. اين اسيدهاي چرب در مواد ديگري مانند گوشت بسياري از ماهي‌ها نيز يافت مي‌شوند ولي آجيل يكي از بهترين منابع گياهي آن است.

 

فيبر: همه انواع آجيل، ميزان زيادي فيبر دارند كه باعث كاهش ميزان كلسترول مي‌شود. همچنين موجب حس سيري در فرد شده و باعث مي‌شود كه كمتر غذا بخورد. مصرف فيبر در پيشگيري از ديابت نيز موثر است.

 

ويتامين E: البته محققان هنوز به اين مطلب اطمينان ندارند ولي فكر مي‌كنند كه ويتامين E مي‌تواند رشد و افزايش پلاك در شريان‌ها را كه موجب باريك شدن آنها و در نتيجه درد قفسه سينه و حمله‌هاي قلبي مي‌شود كالري شمار آجيل را كنترل و متوقف كند.

 

 

آجيل شامل مقدار بسيار زيادي چربي است (حدود 80‌‌درصد آجيل را چربي تشكيل مي‌دهد) و با وجود اين كه بيشتر اين ميزان چربي براي سلامتي مفيد است اما باز هم مقدار زيادي كالري دارد. به اين دليل است كه بايد آجيل را در حد اعتدال مصرف كنيم. در حقيقت بهتر است كالري شمار آجيل را جايگزين بخشي از موادي بكنيد كه چربي اشباع دارند مانند گوشت قرمز، تخم مرغ و محصولات لبني.

 

طبق نتايج ارائه شده توسط موسسه غذا و دارو(FDA)، مصرف روزانه 5/ 42 گرم از انواع آجيل مانند بادام، فندق، بادام زميني، گردو و پسته مي‌تواند خطر احتمال به بيماري‌هاي قلبي را كاهش دهد. البته باز هم بايد دقت كنيد كه كالري شمار آجيل مصرف آجيل بايد بخشي از رژيم غذايي شما باشد. به اين معني كه تصور نكنيم خوردن آجيل و كم نكردن مصرف چربي‌هاي اشباع موجود در لبنيات و گوشت مي‌تواند سلامت قلب شما را بيمه كند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كالري شمار،
موضوع: كالري شمار
[ ۴ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۳۳:۲۷ ] [ سلامت ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 28
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 403
چت باکس
موضوعات وب
آرشيو مطالب
امکانات وب